Rockabilly day

Vandaag (31/08/14) ging ik naar Rockabilly day in Assenede. Ik was helemaal excited en had me al helemaal uitgedost. Ik hou er van als ik eens de kans kan nemen om eens heel erg alternatief los te gaan. Zowiezo doe ik dat al, maar in sommige situaties moet je jou nu en dan eens inhouden. Vandaag had ik de vrijheid en ging ik er lekker op los met mijn make-up en kledij in Rockabilly stijl. Al nijg ik toch iets meer kwa stijl naar de Psychobilly (ook met muziek).

Today (31/08/14) I went to Rockabilly day in Assenede (Belgium). I was super excited. I love it when I can go totally Alternative if I have a chance to get away with it, because in some situations you can’t do it all the time. Today I had the freedom, and I went crazy with my makeup and clothes in Rockabilly style. Although I looked more Psychobilly because it’s more my thing (also with music).

10672270_10203472944316699_6426938447517065449_n

10382415_10203472949716834_5306544924920573130_o

De inkom is 10 euro , valt nog mee voor een tof festival.

The entrance is 10 euros, not that bad for a cool festival.

Op het festival zelf heb je marktjes met kledij en accessoires, toffe bands, kraampjes, ook wat mensen die doen aan kunst en retro auto’s/Harleys in overvloed. Met een retro voertuig in jou bezit kan je zelf gratis binnen met twee.

At the festival you have markets with clothing and accessories, cool bands also some people who do art, retro cars / Harleys . With a retro vehicle you can go for free with two people.

10590564_10203472858154545_6350213918960847184_n   10492592_10203473435168970_3772612364646069213_n (1)

Er was heel veel volk, elk jaar lijkt het publiek groter te worden. Er waren leuke activiteiten zoals je haar,baard,make-up in retro stijl te laten toen + een fotoshoot. 

There were a lot of people. Every year the audience seems to be bigger. There were fun activities such as hair, beard and make-up styling in retro style + a photoshoot.

10655176_10203473459809586_3044130601588452573_o

Dit zijn mijn nieuwste aanwinsten 🙂 Veel dingetjes die ik eigenlijk al lang wou maar enkel online vond. De prijzen vielen nog tamelijk mee, zeker een aanrader als je houd van rockabilly spulletjes.

This is what I bought. 🙂 Lots of the things I really wanted to have for a long time but I only found them online until now. The prices were not that expensive, certainly a must if you love rockabilly stuff.

10580207_10203473610893363_1859703101970874647_n

-De rozenkransen waren 5 euro elk maar als je er 2 kocht waren ze elk 8 euro. Je had ze in allerlei kleuren. Een leuk extra is dat je ze kan aanpassen aan je hoofd.

-The rose crowns were 5 euros each but if you bought two they were each 8 euro. You had them in all colors. A nice extra is that you can measure them to your head size.

-De Tiki shot mugs waren 19,50 euro. Ik wou al heel lang Tiki beeldjes omdat ik gek ben op Hawaii, ik heb er altijd droombeelden van. Ik zou zo graag eens naar daar willen gaan. 😮  Ik dacht dat het beeldjes waren maar het zijn shot glaasjes, toch nog steeds leuk als decoratie. :p Je zou ze ook kunnen online online bij: http://www.kchawaii.com/

-The Tiki shot mugs were 19.50 euros. I wanted to have Tiki figurines for a long time because I love Hawaii, I always had dream images of it. I’d really like to go there. 😮 Actually, these figurines aren’t figurines they are shot glasses, yet still fun as decoration. :p You would also be able to get them online at:http://www.kchawaii.com/

– Het metalen bordje met een ijsje was 20 euro. Best prijzig, toch kon ik deze niet laten liggen. Ik hou van ijsjes 😀 . Je had bordjes met verschillende onderwerpen: Voedsel, voertuigen, films, pin ups, enz….

– The metal plate with a ice cream was 20 euros. Pricey,but I really wanted to have it. I love ice cream 😀 . You had plates with different topics: Food, cars, movies, pin ups, etc ….

-Het oogbol strikje/ haarspeld. Je had de strikjes in allerlei kleuren. Dit wou ik zo lang al! Ik stond zelf bijna op het punt om zelf één te maken maar eindelijk heb ik er één. Liefst zou ik ééntje willen in mijn eigen oogkleur (groen) maar met deze ben ik ook wel tevreden. Prijs: 5 euro. Kraampje:http://www.cherrylips.be/

-The Eyeball bow, hairpin. You had the bows in a lot off colors. I wanted this for so long! I was as close to the point to make one myself, but I finally got one. I’d prefer one with my eye color (green) but with this I am satisfied. Price: 5 euros. stall:http://www.cherrylips.be/

– Skelet handje met strikje/ haarspeld. Ook iets dat ik al lang wou ook al was het niet zo origineel meer, maar hier is het strikje toch een leuke extra touch. Zeker omdat mijn stijl altijd al een beetje creepy/cute is geweest. Je had de skelet handjes in allerlei kleuren zonder strik. Prijs: 5 euro. Kraampje: http://www.cherrylips.be/

– Skeleton hand with bow, hairpin. Something that I wanted even though it is not as original anymore, but here it has a bow so it’s still a nice extra touch. Especially since my style has always been a bit creepy / cute. You had the skeleton hands in all sorts of colors without the bow. Price: 5 euros. stall:http://www.cherrylips.be/

– Paarse orchidee speld. Ik zocht al lang naar een bloem speld voor een voordelige prijs en deze was voor een spot goedkoop prijsje: 2 euro!! De orchidee heeft voor mij ook een extra betekenis omdat het mijn oma’s favoriete bloem is en ik had haar super graag.

– Purple orchid pin. I searched a long time for a flower pin for a bargain price and it was for a really  low price: 2 euro !! The orchid has an extra meaning for me because it’s my grandmother’s favorite flower and I loved her so much.

Het was super leuk en ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook :).

It was super fun and I’m also going next year probably :).

141042219886954100_resized 141042219946194500_resized

Foto van plaatselijke fotograaf / picture by Eddy De Smet

Meer info over dit festival vindt je hier:http://www.rockabillyday.be

More information about the festival can be found here: http://www.rockabillyday.be

Waren jullie er ook ? Of kennen jullie andere rockabilly evenementen?

Were you there? Or do you know other rockabilly events?

Have a mad day,

Manonmadness X

Geef een reactie

